19 Mart 2014 Çarşamba

Uzun The Fiery Heart Alıntısı: Sydney'nin Doğum Günü



Kitabın 19. bölümünden yapılmış bir çeviridir. Keyifli okumalar...


Dairemi temizledim, mumları yerleştirdim ve Sydney’nin beğendiğini bildiğim koyu yeşil gömleğimi giydim. İşim bittiğinde, cupcakeler çoktan süslenmeye hazırdı ve gumboyu tatmaya cesaret ettiğimde Cassie’nin haklı olduğunu keşfettim. Sadece bir çorbadan fazlasıydı. Muhteşem bir şeydi.
Sydney saat sekiz civarında geldi, içeri adım atmaz duraksadı. “Şey gibi kokuyor... karides. Ve nane. Ve ananas.”
“Akşam yemeği, tatlı ve bunlar.” Parlak sarı mumu işaret ettim. “Yeni aldım. Adları ‘Hawaii Sieastası’.”
“Onlara öyle bile—boşver.” Kapıyı kapattı ve beni öpmek için üzerime yürüdü. Öpücük etrafımdaki şeylerle bağlantımı kopartan cinste yakıcı olan öpücüklerdendi.
“Şimdiye kadarki en iyi doğum günü hediyem.”
“Fikirlerini şimdilik kendinde tut,” dedim şişinerek mutfağı gösterirken. Beni takip etti ve ağzı açık bakakaldı. “Gerçekten roux mu yaptın?”
“Yapmaktan kastın nezaretimde bulundurmak ise, evet.”
Yemeği yerde, oturma odasındaki sehpada mum ışığında yedik, tıpkı iki ay önce mum ışığında oturduğumuz zamanki gibi. O rüya gibi kırmızı elbisenin içinde olduğundan daha güzel olabileceğini hiç düşünememiştim ama geçen her gün ile bana haksız olduğumu kanıtlamıştı. Hopper’ın canlanmasına izin verdik ve bumbarlı sucuğundan küçük ısırıklar alarak Sydney’nin yanına kıvrıldı.
Mutfak yardımcılarımı itiraf ettim ki bu beni ona daha çok sevdirmişti. Jill mükemmel olmamanın beni mükemmellikten çok daha fazla ileri götüreceği konusunda haklıydı. Sydney’nin kahkahaları bugün yaşadıklarını anlatırken kesildi.
“Zoe çok sinirlendi. Çok iyi gidiyorduk, Adrian! Ama şimdi ilişkimiz başa döndü. Bayan Terwilliger için yapmam gereken şeyler olduğunu—her zamanki gibi—ve doğum günümü haftasonu kutlamamızın daha iyi olacağını söyledim. Daha fazla zamanımız olacaktı vesaire vesaire işte.” Başını salladı. “Zoe bunu yemedi. Davranışlarını düzeltmek için yaptığım her şey... boşa gitti. İşimi kişisel nedenlerden dolayı ne kadar ihmal ettiğimden bir başladı, sonra da sırf o yaratıklar da bizimle gelebilsin diye ertelediğimi söyledi. Ama en kötü kısmı bu bile değildi. Hiç söylememem gereken bir şey söyledim.”
“Doğum gününü o yaratıklardan biriyle geçirdiğini mi?” Elimde olmadan biraz suçlu hissetmeye başladım. Ama tabi ki çok kötü bir şey yaşanmışsa, burada olmazdı. Sydney bana hafifçe gülümsedi. “Ona eğer bana gerçekten önem veriyorsa, tıpkı on iki yaşımdayken annemin yaptığı gibi doğum günümde ne istersem onu yapmama izin vereceğini söyledim.”
“Sen on iki yaşındayken ne oldu?”
“Ah, annem hepimizi kutlama için yemeğe götürebileceğini söyledi—kız kıza gidecektik, babam şehir dışındaydı—ama ben istemedim. Uzun süredir beklediğim bir kitap yeni çıkmıştı ve o gece yapmak istediğim tek şey onu okumaktı.”
“Tanrım,” dedim, burnunun ucuna dokunarak. “Çok şirinsin.”
Elimi savuşturdu. “Her neyse, Carly ve Zoe yemek yiyebilmek için dışarıya çıkmayı gerçekten çok istiyorlardı, ama annem dedi ki ‘Bu onun doğum günü. Ne isterse onu yapalım.’”
“Annen çok iyiymiş.”
“Çok iyidir.” Sydney mum ışığı gözlerinden yansıyarak birkaç uzun an daha boşluğa baktı. “Eh, annemden bahsetmek bu gece Zoe’ye yapabileceğim en kötü şeydi. Onu müşterek velayet için ikna etmeye çalışıyordum, dolayısıyla hem annemle hem de babamla birlikte yaşayabilirdi. Sanırım bunu düşünüyordu... sonra bunu babama sordu. Ve, şey... babamın bu konuda söyleyeceği çok şey vardı. Bir konuşma yaptı ve tekrar tamamen beynini yıkadı. Bu yüzden annemden bahsettiğimde, Zoe onun ne kadar kötü biri olduğunu unutmamamız gerektiğini söylemeye başladı. Öyle öyle devam etti.” İç çekti. “Sanırım odadan çıkabilmememi sağlayan tek şey okulun park alanında üç hamlede dönüş alıştırması yapabilmesi için izin almayı başardığımı söylemek oldu.”
“Ah, evet, hiçbir şey genç bir kızın kalbini bir arabayı sürebilmek kadar yarıştıramaz. Sage ailesinde bunun büyük yeri olduğunu duydum.”
Tekrar gülümsemeye başlamıştı. “İşte olay da bu zaten, hala birçok açıdan çok küçük. Bir an ehliyetini almak istiyor. Diğerinde ise, Simyacıların kurallarını çiğnediğim için beni şikayet edebilme yetkisine sahip biri. Bu çok tehlikeli, özellikle de her şeyi bildiğini düşündüğü için.”
Boş tabaklarımızı topladım ve ayağa kalktım. “Ve tüm bildiğimize göre, sadece bir Sage kardeş her şeyi biliyor.”
“Her şeyi değil. Mesela şu yemek tarifini bilmiyorum,” dedi. “Ama bilsem iyi olurdu. Çok güzeldi.”
“Belki de Roma yerine New Orleans’a gidebiliriz.” Tabağa biraz kek koydum ve cebimden küçük bir mumla çakmağımı çıkardım. Hopper beni ilgiyle izliyordu, özellikle de kekleri. “Kaçış planı otuz yedi: New Orleans’a git ve masum turistlere aşırı pahalı Mardi Gras boncuk işleri sat. Dil problemi de yaşamayız. Ve her iddiasına varım Cajun aksanıyla konuşmayı öğrensem seksi olurdu.”
“Daha seksi demeye çalışıyorsun yani. Biliyor musun, ben de her iddiasına varım Wolfe bataklıktaki timsahlarla güreşmiştir.”
“Ben de her iddasına girerim, oradaki korsanlardan kaçarken kolaylık sırasına göre evcilleştirmiştir.” Oturma odasına döndüm ve tabakla yanına oturdum.
“Bence her ikisini de yapmıştır,” dedi. Bir anlığına ikimiz de sessiz kaldık ve sonra kahkakalara boğulduk.
“Pekala, doğum günü kızı.” Keklerden birini önüne koydum ve küçük mumu batırdım. Çakmağım bir aylık ihmalsizliğime rağmen mumun fitilini yaktı. “Bir dilek tut.”
Sydney bana önündeki alevden bile parlak bir şekilde gülümsedi ve sonra öne eğildi. Gözlerimiz buluştu ve kalbimde acıyla karışık bir mutluluk hissettim. Ne diliyordu acaba? Roma’yı mı? New Orleans’ı mı? Yoksa başka bir yeri mi? Dileğini kendine sakladı, ki zaten öyle yapması gerekiyordu, basitçe mumu söndürdü. Alkışlayıp ıslık çaldım, sonra da tasarımlarımın tadını öğrenmek için can atarak kendi kekime yumuldum. Cassie’nin tüm yaptığı malzemelerini almak, tarifi bulmak ve tüm karıştırma ve miktarlarını ayarlamayı yapmaktı.
“Gumbo’dan sonra yenilen kekin bu kadar güzel gelebileceğini hiç düşünmezdim.” Sydney parmaklarına bulaşmış kremayı yalamak için duraksadı ve o anlığına tüm üstün bilişsel fonksiyonlarımı kaybettim.
“Cassie’nin ana planının bir parçasıydı,” dedim en sonunda. “Naneyi attıktan sonra pişirmenin her zaman çok daha iyi olduğunu söyledi.”
“Vay canına. Mutfak konusunda gerçekten bir dahi.” Kremayı yalamayı bitirdi sonra da nazik bir hareketle ellerini peçeteye sildi. “İşi pişirmekten bahsetmişken... Mustang’e gerekli şeyleri koyduğunu varsayabilir miyim?”
“Ah. Şey.” Bunu neredeyse unutuyordum. “Çıldırma ama—”
“Ah hayır. Naptın ona?”
Ellerimi havaya kaldırdım. “Sakin ol, ben hiçbir şey yapmadım.”
Bu öğlen olanların hızlı bir açıklamasını yaptım ve o önceki hınzır bakışı kaybolmaya ve yüzü asılmaya başladı. “Zavallı araba. Yarın sabah tamirciyi arayıp sorununun ne olduğunu öğrenirim. Belki de daha uzman bir yere götürmek zorunda kalırız.”
“I-ı. Burayı bile ödeyebilir miyim bilmiyorum.”
Elini benimkinin üstüne koydu. “Ben seni parasal açıdan desteklerim.” Bunun eninde sonunda olacağını ve bundan kaçışın olmadığını biliyordum.
“Yardımıma mı koşuyorsun?”
“Tabi ki. Biz böyle yaparız.” Bana yaklaştı. Hopper araya girmeye çalıştı ama onu yoldan ittim. “Ben seni kurtarırım; sen beni kurtarırsın. Ne zaman birimizin ihtiyacı olsa sırayla bunu yaparız. Ve eğer seni iyi hissettirecekse, senin değil Ivashkinator’ın yardımına geldiğimi düşün.”
Güldüm ve kolumu beline doladım. “İşte bu sorunu çözer. Şey dışında tabi, şimdi bir arabam olmadığı için doğum günü sözümü tam olarak yerine getirmiş olamam.”
Sydney birkaç dakika bunu düşündü. “Eh, benim arabam var.”
Bir saat sonra, o Mazda’yla bir daha asla dalga geçmeyeceğime dair yemin ettim.
Arka koltuğun yer kısıtlamalarıyla başa çıkmak zorunda olduğumuz göz önüne alınırsa, bu karşı karşıya kaldığımız en zor şeylerden ve kesinlikle en yaratıcı olduğumuz anlardan biri oldu. Sonrasında getirmeyi akıl etmiş olduğum bir battaniyenin altına kıvrılıp uzandığımızda her detayı zihnime kazımaya çalıştım. Teninin yumuşaklığını, kalçasının kıvrımını. Geri kalan kısımlarım mutlu bir şekilde yorgun olsa da, canlandırıcı bir aydınlık tüm ruhumu aydınlattı.
Sydney cesur bir şekilde doğruldu ve arabanın üstündeki cama uzandı. “Doğum günü için nasıl ama?” diye sordu utkulu bir şekilde. Parçalı bir ay ışığı ağaç dalların arasından üzerimize vurdu.
Kıyafetlerimiz çıkmaya başlamadan önce peşimizde bir kuyruğun olmadığından emin olmak için blokun etrafında bir tur dolaşmıştı. Simyacıların onu takip etmesine bir neden olmadığı halde yine de dikkat yolundan sapmıyordu. Tatmin olunca, arabayı sokağımdaki çevresi ağaçlarla kaplı ve boş bir evin önünde olan oldukça stratejik bir noktaya park etmişti. Birileri hala gelip bizi fark edebilirdi ama karanlıkta bu ihtimal oldukça düşüktü.
Battaniyenin altında bana sokuldu ve başını göğsüme koyabilmek için bana doğru döndü. “Kalbini duyabiliyorum,” dedi.
“Ölmediğimden emin olmak için belirli aralıklarla kontrol mu ediyorsun?”
Cevabı, küçük bir gülüşü takip eden boynuma kondurduğu uzun ve çıldırtıcı bir öpücük oldu.
Ona sarılı olan kollarımı daha da sıkılaştırdım ve bir kez daha bu anın her bir parçasını bellemeye çalıştım. Vücutlarımızın birbirine dolanmasında öyle çok bir mükemmellik vardı ki. Ay ışığının aydınlattığı bu arabanın kutsallığı dışında saklanmamız gereken ve bizi birbirimizden ayırmak isteyen bir dünyanın olduğu imkan dahilinde değilmiş gibi görünüyordu. Bizi çevreleyen şeylerin düşüncesi, aramızdakileri çok daha kırılgan yapıyordu.
“’Her şey dağılır; merkez sağlam kalmaz...” diye mırıldandım.
“Şimdi de Yeats’ten mi alıntı yapıyorsun?” diye kafasını kaldırıp sordu şaşkınlıkla. “O şiir kıyamet günü görüşleri ve Birinci Dünya Savaşı hakkında.”
“Biliyorum.”
“Seks sonrası için çok garip şiir seçimlerin var.”
Gülümsedim ve parmaklarımı saçlarının arasından geçirdim. Şu an ne altınsı ne de gümüşiydi, ikisinin arasında bu dünyaya ait olmayan bir renkteydi.
Aşk ve neşe sancıları içinde olsam bile, Adrian Ivashkov karamsarlığının üzerime çöktüğünü hissedebiliyordum. “Şey... bazen tüm bunlar gerçek olmak için çok güzelmiş gibime geliyor. Kendi ruh rüyalarımda bile bu kadar mükemmel bir şey yaratamazdım.” Sydney’yi kendime çektim ve yanağımı onunkine dayadım. “Ve ben eninde sonuna rüyalardan uyanılacağını bilecek kadar kötümserim.”
“Böyle bir şey olmayacak,” dedi. “Çünkü bu bir rüya değil. Gerçek. Ve önümüze ne çıkarsa atlatabiliriz. Şiirlerinin arasında hiç William Morris’inkilere denk geldin mi?”
“Sigaraları yapan herif değil miydi o?” Bir de romantik olmayan şiirlerden dolayı beni suçluyordu.
“Hayır. William Morris, İngiliz bir yazardı.” Yuvarlandı ve yerdeki kıyafet yığınını didik didik etmeye başladı. Bir süre sonra, elinde bir telefonla doğruldu ve bir şey aradı.
“Al bakalım. ‘Lakin elleri titremeyecek, ayakları sendelemeyecek.’” Telefonu giysi yığınının içine atıp bana tekrar sokuldu ve ellerini kalbimin üstüne koydu. “Şiirin adı ‘Aşk Yeter’. Birlikte olduğumuz sürece biz de böyle olacağız. Titremek yok. Sendelemek yok. Birlikte durdurulmazız.”
Ellerini tutup öptüm. “Nasıl oldu da ben kaygılanan kişiye dönüşürken sen aşırı iyimser romantiğe dönüşün?”
“Sanırım birbirimize çok sürtündük. Bundan sakın bir şaka çıkartma,” diye uyardı.
“Sen de bana bu kadar iyi malzeme verme o zaman.”
Sydney’ye gülümsedim ama mutluluktan çatlayacak gibi hissederek uzanıyor olsam da, o kara hüzünlü bulutlar hala üzerimde dolaşıyordu. Başka birini bu kadar fazla sevebileceğimi hiç düşünmemiştim. Ayrıca başka birini kaybetme korkusuyla yaşayacağımı da düşünmemiştim. Aşık olan herkesin hissettiği şey bu muydu? Hepsi gece yarısı yalnız olmaktan korkarak uyanıp sevdiklerine sıkıca sarılıyorlar mıydı? Çok sevdiğiniz zaman yaşamanın kaçınılmaz yolu bu muydu? Yoksa bu sadece panik içinde yaşayan ve bir uçurumun kenarında yürüyen bizim için mi geçerliydi? Yüzümü onunkinin bir nefes kadar yakınına getirdim. “Seni çok seviyorum.”
Artık iyi tanıdığım bir şekilde gözlerini kırpıştırdı. Bunu ağlamaktan korktuğu zamanlarda yapıyordu. “Ben de seni seviyorum. Hey.” Ellerinden birini yukarı doğru kaydırdı ve yüzüme koydu. “Öyle bakma. Her şey yoluna girecek. Merkez sağlam kalacak.”
“Nerden biliyorsun?”
“Çünkü merkez biziz.”


Çevirmen Notları:
1-) Adrian bu bölümden daha önce bir yerde Sydney'ye Ivashkinator'ın içinde seks sözü vermişti. Tutması gereken sözden kastı buydu.
2-) Roux ve gumbo, New Orleans mutfağından yemek türleridir.
3-) Birine sürtünmek deyimi İngilizce'de o kişiyle çok zaman geçirdiği için o kişiye benzemek anlamına gelir.


Daha fazlası için Facebook hesabımızı takip etmeyi unutmayın!
Çevirisi bize aittir. Alıntıların tamamı veya bir kısmının iznimiz olmadan ve kaynak gösterilmeden alınması, kopyalanması, herhangi bir yerde paylaşılması yasaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder